Bio-roboti z korporátů

22.02.2024

Jsem blbec. Naletěl jsem, ale zasloužím si to. Pracovně obsluhujeme (účetně) přes 60 odběrných míst elektřiny (elektroměry) na 10 domech. Skončila jim fixace. Teď se ozvali z ČEZu s nabídkou na nové fixace. Na rok.

Volal mi chlápek (takový ten bio-robot) ze zákaznického centra. V domnění, že se bavím s člověkem, jsem jednání rozšířil na 10 domů, kde nám stejně doběhla smlouva a budeme potřebovat nové smlouvy. Tak jsme se domluvili, že mu nadiktuji IČ všech Společenství vlastníků a našeho Bytového družstva.

Naivně jsem si myslel, že pošle 10 smluv podle IČ a jedny všeobecné podmínky, my to necháme podepsat a bude. To mi přišlo lidsky logické. Navíc, když jsme po průšvihu s Bohemia Energy (za což jednoznačně mohl stát prostřednictvím neschopného ERÚ) a já jsem si užil v roce 2021 své, po skončení režimu DPI (dodavatel poslední instane), přecházeli právě k němu, vyrobili a zaslali smlouvy na IČ.

A pak začalo ČEZ-peklo. Začaly chodit emaily: smlouvy na každé odběrné místo, ne na IČ a ke každé byly všeobecné podmínky. Prostě systém a roboti. Navíc si v tom portálu našel ČEZ robot i telefonní číslo na kolegyni (pevnou linku do práce) a mé soukromé číslo, protože jsem přihlášen na chatu u ČEZu. A ti roboti posílali ještě pro jistotu SMS na můj mobil a hlavně na kancelářskou pevnou linku, kde stále vyzváněl telefon, který četl asi na třikrát dlouhou SMS. Takže nám takto roboti z ČEZu zablokovali telefon.

Co šlo před třemi lety najednou nejde? Prostě přes systém nejede vlak. My jsme prostě smart a vy jste debilové z pravěku, co se nechtějí přizpůsobit. Jenže mým kolegyním to strašně komplikuje práci. Všichni se divíme, proč to nejde.

Tak jsem zavolal na zákaznickou linku. Když se mě zeptali, jak mi mohou pomoct, tak jsem se zeptal, proč nejde smlouvy poslat na IČO? Nejde to kvůli systému. To už jsem se neudržel a s omluvou, že vím, že za to ten pán, s kterým mluvím nemůže, jsem si od plic zanadával na tenhle hnusný robotický systém a debilní stát, který umí akorát buzerovat a šikanovat. Pak jsem to típnul. Hovory si monitorují, ale že by se chytli za čumák, to asi nehrozí a že by mě přijeli zatknout, to si myslím, že nehrozí, že jim podobně nadávají kvanta zákazníků.

Takto zklidněn jsem zavolal do MND. Po obvyklých hláškách robota, se ihned ozvala operátorka, vysvětlil jsem ji svůj problém a zeptal se, zda mohou uzavřít smlouvy na IČ, a ne pouze na jednotlivá odběrná místa. Řekla, že se musí zeptat, chvíli to trvalo, potom potvrdila, že to jde a pak jsme si předali kontakty a slíbili, že se příští týden ozvou s nabídkou.

Mám je po DPI doma a jsem s nimi spokojen a na IČ družstva to po domluvě s kolegy dáme. A také si k nim přehlásím chatu. U těch SVJ to necháme na ČEZ, ať si o tom rozhodnou sami.

Pak mám zkušenost s pojišťovnou a telefonními čísly. Párkrát se nám stalo, že došlo k záměně telefonního čísla mého a mého syna. Jednou mi volali z pojišťovny a já nevěděl vo co go, až pak mi z rozhovoru došlo, že jde o auto a problém syna. Pak jsem řešil krádež kola a paní tam měla číslo na syna. Divný systém. Syn se jmenuje Jakub a má jiné rodné číslo.

Ale setkávám se i s lidskými bytostmi, jak po telefonu, tak i osobně. Tak mě potěšila paní z Innogy, když nám nabídla smlouvu na plyn o polovinu levnější než letos, tak jsme to po telefonické domluvě akceptovali. Také jsem telefonicky úspěšně řešil s ochotnou paní z finančáku své chyby v dani z nemovitostí. Stálo mě to letos daleko více úsilí, ale konečně jsem tomu více porozuměl.

Přesto digitalizaci moc nefandím. Podle mého vede k odlidštění. Digitální technologie mají sloužit a usnadnit nám život. Na druhou stranu spousta lidí se jimi nechává zotročit. Také umožňují hrstce mocichtivých (ne)lidí druhé ovládat a kontrolovat.

Je tam ale jedna důležitá podmínka: digitálními technologiemi naprogramovaní lidé se ovládnout sami nechají a sami to těm mocným dovolí. Oni už v tom plánovaném digitálním otroctví dávno žijí.